Konduktív pedagógia
A konduktív pedagógia komplex, mozgásra épülő fejlesztő módszer, amely a gyermek egész személyiségét segíti kibontakozni. Célja, hogy a kicsik saját tempójukban, játékos és motiváló közegben tanuljanak meg mozogni, figyelni, önállóan cselekedni és együttműködni. Már a legkisebbeknél is hatékony támogatást nyújt, ha például késik a mozgásfejlődés – nem fordul, nem kúszik, nem mászik –, de nagyobbaknál is segíti az önbizalom, a figyelem és a tanulási készségek erősítését.
A konduktív pedagógia (vagy Pető-módszer) magyar fejlesztésű, Pető András nevéhez fűződő, nemzetközileg is elismert nevelési rendszer. A módszer alapja, hogy az idegrendszer képes fejlődni és új kapcsolatokat kialakítani, ha a tanulási folyamatot tudatosan, komplexen támogatjuk.
A konduktív fejlesztésben a mozgás, a kognitív képességek, a beszéd és az önállóságra nevelés egységben jelennek meg. A foglalkozások során a gyerekek játékos feladatokkal, ritmussal, énekkel és mozgással tanulnak, miközben fejlődik testtudatuk, figyelmük és önbizalmuk.
A konduktor – aki erre a különleges hivatásra képzett szakember – végigkíséri a gyermeket abban, hogy megtapasztalja: képes irányítani a mozdulatait és megoldani a feladatokat. A fejlesztés célja, hogy a gyermekek mozgáskoordinációja, beszéde, önellátása és társas készségei erősödjenek, és egyre önállóbban, magabiztosabban vegyenek részt a közösségi életben.